Sörmlands Media växer digitalt – analys ger stor ökning för nyhetsapparna: ”Läsare stannar längre"

Sörmlands Medias arbete för mobilläsarna ger resultat. 60 procent av användarna tillåter pushnotiser och en fjärdedel av befolkningen i respektive spridningsområde har laddat ner koncernens nyhetsappar.– Våra funktioner och analyser gör att vi blir ännu mer relevanta för läsarna, det märks att de har nytta av våra pushnotiser, säger Jens Werner, onlinechef på Sörmlands Media, där titlarna Katrineholms-Kuriren ingår.

Övrigt2018-06-05 05:00

Sörmlands Media fortsätter öka starkt digitalt. Antalet digitala prenumerationer har ökat med 129 procent på ett år och antalet inloggade läsare har i sin tur mer än fördubblats.

Vi har en väldigt systematiskt försäljningsprocess både mot nykund och tidigare kunder i allt från att kontinuerligt prova och utvärdera nya försäljningskanaler, testa olika kommunikationer, lansera nya prenumerationspaketeringar, förenkla för kund både vad gäller betallösningar och kommunikationsvägar, säger Jenny Hoflund Bergvall, marknads- och försäljningschef.

Redaktionellt har koncernen ett år att se tillbaka på Sveriges lokalnyheter, där 40 sajter och appar ingår, skulle prenumeranter ha kunnat se matchen direkt, men de får i stället vänta med livesändningen till tisdag när finalen i stället avgörs.

För första gången hade ekuriren.se över 10 000 inloggade besökare under dygnet. Totalt var närmare 20 000 inloggade på våra tre titlar.

– Vår ambition är att även fortsättningsvis ha höga ökningstal digitalt och det viktigaste arbetet för att fortsatt lyckas här att verkligen lyssna och förstå vad våra kunder vill ha för innehåll, säger Jenny Hoflund Bergvall.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!