Ungdomssatsning på Träffen

Mycket dans och mycket musik. Våren på Träffen i Nyköping innehåller gamla säkra kort men också nya satsningar. Vi gör en stor ungdomssatsning i vår. Fyra tillfällen under våren kommer det att bli spelningar av kända band på Träffen, säger Hasse Brinell, ansvarig för programmet.

Övrigt2007-01-04 17:01
Ungdomssatsningen heter Turnpike och är döpt efter klädaffären med samma namn. Varje månad till april med start i januari kommer flera band till Träffen där syftet är att locka den yngre publiken till festlokalen. Först ut är Hardcore Superstar, Molotov Jive och The Monotypes. Till den avslutande spelkvällen i april kommer det vinnande bandet i Slakthusets demotävling också att få äntra scenen. Då tillsammans med banden Mustasch och Neverstore.
Vi som vill vända oss mer till en yngre målgrupp tycker att den här satsningen är jättekul, säger Hasse Brinell.
En annan ungdomssatsning som Hasse Brinell hoppas mycket på är de drogfria ungdomsdiscon som ska arrangeras. Det första blir i februari och om det fungerar kan det bli fler.
För den åldersgruppen finns egentligen ingenting i Nyköping i dag.
En lite äldre målgrupp har kanske Lennart Grahn och hans kompanjoner som i februari spelar revy på Träffen.
De kommer att driva med allt, både lokalt och riks, säger Hasse Brinell.
Under revykvällarna kommer Lennart Grahns gamla band Shanes också att agera husband så publiken både får skratta och dansa.
Det blir helkvällar med revy, mat och dans, säger Hasse Brinell.
Att ta sig en svängom till tonerna av ett dansband är något som Träffen fortsätter att satsa på också i vår. Elva danskvällar är spikade i programmet fram till maj. Ett annat evenemang som återkommer är en coverkväll med Rydell och Quick.
De kanske kan upplevas som lite söndernötta men bandet har verkligen sin publik.
Under våren hoppas också Hasse Brinell att Träffen med dess lokaler och restaurangmöjligheter ska säljas in bättre som konferensaläggning än vad som skett hittills.
Vi skulle vilja utveckla konferensdelen och tror att vi kan locka kunder från bland annat Stockholm där marknaden är överhettad på konferensanläggningar. Vi slåss med priset och med att vi alltid blir applåderade för vår mat. Under december serverade vi 3 000 julbord så vi kan det här med mat.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om