Ica Oxelösund har bäst bemötande i Sverige

Ica kvantum i Oxelösund har det bästa kundbemötandet. Butiken placeras som etta bland landets 125 Ica kvantumbutiker.

kvantum 16:9

kvantum 16:9

Foto:

Oxelösund2015-11-18 16:55

Sett till landets 125 Ica kvantumbutiker är Oxelösund den med det bästa kundbemötandet. Mathias Fernqvist som driver butiken ihop med sin bror Jonas Fernqvist är glad över placeringen.

– Det är jättekul att få bekräftelse på det arbete vi lägger ner. Nu gäller det att ligga i och se om vi kan behålla trofén till nästa år.

Han betonar att bemötandet är en viktig fråga att kontinuerligt lyfta varje dag med medarbetarna.

– Från det att du börjar till att du slutar varje dag är det frågan som vi diskuterar. Hälsa på kunden, ta väl hand om kunden, behandla kunden som vår gäst. Och det kör vi hela vägen ut även på extraanställda är vi väldigt noga med att prata om det. Jag tycker det är en självklarhet, säger Mathias Fernqvist.

Det svåra, enligt Mathias Fernqvist är att inte tappa bort frågan bland alla andra arbetssysslor.

– Att man inte tar det för självklart. Klart man är trevlig mot kunden, men man ska hela tiden göra det så bra som möjligt och bli lite bättre. Att trivas och ha bra team inom personalstyrkan är jätteviktigt.

Bakom arbetet med kundbemötandet står Nyköpingsföretaget Five star service. De håller med om att en viktig aspekt för att få nöjda kunder är att även tillfredsställa medarbetarnas egna behov.

– Man kan ta bilden av ett fotbollslag, Vi vill ju att alla ska lyckas och vinna, men för att lyckas måste gänget trivas och veta vad som gäller hos oss, säger Tommy Gellar, medgrundare av Five star service.

För att mäta vad kunderna tycker om företaget har Five star service samlat in en mängd data igenom bland annat Intervjuer och knappaneler ute i butiken där kunden betygssätter shoppingupplevelsen.

– De som lyckas bäst med service är de som lyckas bäst med att serva varandra internt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om