Det var vid tidtabellskiftet i början av december 2012 som centrumhållplatsen flyttades från Torggatan till vändslingan vid Badhusgatan, samtidigt som linje 715 fick en delvis annorlunda sträckning genom Oxelösund. Redan innan den nya centrumhållplatsen togs i bruk riktades kritik mot den. En kritik som byggdes sedan trafiken kommit igång vid hållplatsen.
Förekomsten av trafiksäkerhetsproblem och olycksrisker har varit återkommande synpunkter på centrumhållplatsen. Bland annat anses hållplatsen för trång för de 15 meter långa boggiebussar som trafikerar linje 715. Kritik har också riktats mot att centrumhållplatsen bara rymmer en buss i taget.
Boende runt vändslingan har också varit kritiska mot både motorbuller från bussarna och ökande insyn i vissa av lägenheterna.
I samband med att den nya centrumhållplatsen kom till utlovades också att kommunen skulle göra en utvärdering av hållplatsen när de varit i bruk ett år. Den utvärderingen/utredningen är nu igång och görs av kommunens trafikingenjör Farid Ruhani.
Även i den andra busstrafikutredningen som pågår i Oxelösund är Farid Ruhani involverad. Den handlar om hållplatsen vid Ramdalsskolan, som drogs in vid tidtabellsskiftet den 9 december i fjol. Hela året som gått har det kommit synpunkter från, bland andra, föräldrar till elever vid skolan som hävdat att deras barn fått en farligare skolväg sedan hållplatsen drogs in.
Veckan före jul meddelade Farid Ruhani att kommunen påbörjat en snabbutredning kring Ramdalens hållplats, där man avser att involvera både representanter från Ramdalsskolan och Ramdalens sportanläggning. Den utredningen sker även i samarbete med Länstrafiken.