Idén till webbshopen kom alltså till efter idel efterfrågan från flera kunder.
– Många kunder frågade efter våra giveaways med vår logga på, och ville köpa dem. Till slut tänkte vi, varför inte prova sälja kläder från varumärket när det kommer så mycket förfrågningar, säger Jenny Kantelius.
Den sista mars slog webshopens portar upp och det har redan kommit in en del ordrar. Hittills finns tolv produkter att köpa, som en designer tillsammans med Jenny Kantelius tagit fram. Det finns även en möjlighet att det tillkommer fler produkter framöver.
– Vi kan inte sälja samma saker hur länge som helst, säger Jenny Kantelius.
Men hon poängterar att det fortfarande är stålet som är SSAB:s huvudsyssla och att det är på den produktionen som fokuset ligger. Även om klädkollektionen är en seriös satsning.
– Vi satsar på att sälja kläderna till USA och Kina bland annat, säger Jenny Kantelius.
Hardox koppling till Oxelösund är viktig, förklarar Jenny Kantelius. Därför är det SSAB:s anställda vid fabriken där som står modeller för kläderna.
– Det var viktigt för oss i projektet att förmedla att kläderna kommer från Oxelösund där Hardox en gång skapades. Därför är modellerna personal från Oxelösund och fotograferade på verket i vår miljö som vi tycker förmedlar den rätta äkta känslan.