Paulina Källman var på besök hos sina föräldrar i Eskilstuna och hade köpt en av Nestlés barnmatsburkar – en med smaken banan, äpple och yoghurt. När hon höll på att mata dottern upptäckte hon plötsligt en glasbit på skeden.
– Den var stor som en 50-öring ungefär. Hade jag haft hennes stora sked hade jag nog inte sett den och då hade hon nog fått den i munnen, säger Paulina Källman.
Glasbiten var trekantig och två av sidorna var vassa. Burken var helt nyöppnad.
– Jag tittade på burken för att se om den var trasig men den var hel.
Paulina Källman har varit i kontakt med Nestlé som vill att hon skickar burken och glasbiten. Men Paulina vill varna andra.
– Det kanske finns glas i fler burkar.
Enligt Nestlés kommunikatör Annelie Barkelund har ingen annan person hört av sig angående glasbitar i barnmaten och inga burkar har återkallats.
– Det här är väldigt ovanligt men vi ser allvarligt på det, säger Annelie Barkelund.
– Vår fabrik hanteras av medarbetare som är tränade i att hantera glas. De är tränade i inspektioner och att rapportera varje incident av glas.
Nestlé är nu angelägna om att få burken och glasbiten skickad till sig för att kunna reda ut vad som kan ha gått fel.
– Vi vill skicka den på analys till Tyskland, säger Annelie Barkelund.