Idén har legat och puttrat i Stefan Goudevenos huvud i flera år. Och med ett förflutet i post- och transportbranschen med vana att leverera till kunder startade han företaget Cykelgaraget i februari. Idén går ut på att åka till kunden och laga småfel på cyklarna på plats. Vid större problem tar Stefan med sig cykeln till verkstan och återlämnar den till kunden när den är klar.
– Totalt kan jag få med mig åtta cyklar med bilen och när jag har cykelsläp kan jag få med mig sjutton cyklar, säger han.
Kunderna gör en bokning via ett kontaktformulär på Cykelgaragets hemsida.
– Jag kontaktar kunden, sen tar jag första bästa lediga tid som passa båda parter. Jag hämtar upp cyklar på torsdag– och söndagskvällar och är det inget större fel på cykeln så levererar jag efter två dagar, berättar Stefan Goudevenos.
Magdalena Ljungberg fick sina nyservade cyklar levererar hem till gården utanför Vagnhärad.
– Det här är superbra att slippa åka och leverera cyklarna själv. Min dotter Filippa Ljungberg som använder cykeln när hon tränar hästen på terrängbanan, säger Magdalena Ljungberg.
Den tuffaste utmaningen för Stefan Goudevenos är att få en effektivitet i att hämta och lämna cykeln hos kunden.
– Det har varit och är fortfarande en tuff nöt att knäcka rent logistiskt. Men jag anser att det är värt att jobba på det, för att man har så mycket att vinna på det. Det tuffaste är att hålla en hög effektivitet och att kunna hålla det man lovar, säger han.