Marknadsför Trosa i tunnelbanan

Med sloganen "55 minuter till charmiga Trosa" vill turistbyrån ihop med Åkerbergs, Bomans och Trosa stadshotell fånga resenärerna i Stockholms tunnelbana.

tuben.jpg

tuben.jpg

Foto:

TROSA2016-01-27 18:12

– Vi vill öka medvetenheten om att det går att åka till Trosa så här års. Butiker och restauranger har öppet, Trosa stänger inte bara för att det blir november, säger Malin Karlsson vid Trosa Turistcenter.

Ihop med de tre Trosaföretagen annonserar turistbyrån med affischer i rulltrapporna mellan biljetthall och plattform i Stockholms tunnelbanesystem. Kampanjen har effekt, menar Malin Karlsson. Hotellen ser en ökad beläggning och turistbyrån får ökad trafik på hemsidan.

– Vi ser absolut en effekt. Det är inte ovanligt att hotellen märker att någon ringer från tunnelbanan, samtidigt som de har kikat på det här, säger hon.

Formen med tunnelbaneaffischeringen är på intet sätt ny. Senast den sjösattes var hösten 2014, med samma aktörer och samma budskap.

– Anledningen till att vi fortsätter är att vi vill ha igenkänningseffekten, säger Malin Karlsson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om