Trosaföretag på tunnelbanan

"55 minuter till charmiga Trosa". Trosabussen raggar den här veckan nya resenärer i Stockholms tunnelbana tillsammans med Bomans och Trosa stadshotell.

sl

sl

Foto:

TROSA2014-10-01 06:16

De tre Trosaföretagen annonserar sida vid sida i rulltrapporna mellan biljetthall och plattform i Stockholms tunnelbanesystem. Pär Åkerberg, vd för Åkerbergs som kör Trosabussen, ser där en möjlighet att fånga nya resenärer.

– När det gäller Trosa har vi bra rull. Det är Stockholmsresenärer vi vill fylla på med i första hand, och då framför allt dagsbesökare som åker ner för att äta lunch, till exempel, säger han.

För Åkerbergs är formen ny. Företaget gör sedan tidigare reklam för Trosabussen på Stockholms turistbyråer, bland annat, men tunnelbaneaffischering är ett oprövat grepp. Bomans och stadshotellet har däremot testat det tidigare.

– Samarbete är alltid bra, i synnerhet som detta kostar en hel del. Nu bestämde vi oss för att haka på och testa det här eftersom potentialen verkar väldigt stor. Det ska bli intressant att se vad det ger, säger Pär Åkerberg.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!