När SN träffar Ulla-Britt Pettersson, busschaufför på Åkerbergs trafik, är hon på väg tillbaka till Trosa från Liljeholmen.
– Sedan ska jag vänta i Åda tills det är dags att köra skolbarn. Det händer lite allt möjligt vilket gör det här jobbet roligt, du sitter inte bara och kör linjetrafik, säger hon.
Normalt finns det även skolelever på Trosabussen.
– Drygt hundra elever pendlar till Stockholm varje dag och många av dem väljer att åka buss. Men senaste åren har det varit mycket distansundervisning.
Även om det börjar vända är Trosabussen fortfarande ganska tom. Åkerbergs trafik, med säte i Vagnhärad, har förutom taxiverksamhet och lastbilstrafik bland annat utkörning av mat, skolskjutsar och beställningsresor. Ulla-Britt Pettersson har ingen brist på arbetsuppgifter.
– I onsdags var jag hela dagen på Kolmården. Du får vara med om mycket som chaufför.
Tidigare arbetade Ulla-Britt Pettersson på Bosch Rexroth – fabriken i Vagnhärad som tillverkade hydrauliska cylinderlösningar men lades ner 2011.
– Vi som blev uppsagda fick erbjudande om utbildning och många blev yrkeschaufförer. Det kan kosta 100 000 kronor att bli busschaufför men jag behövde bara betala för en läkarundersökning, för att visa att jag menade allvar.
Under somrarna kör Ulla-Britt Pettersson även Blå tåget för Trosas turister.
– Så att åka fram och tillbaka till Liljeholmen är nog den minst roliga biten av min anställning, säger hon.