Det var i december som en kund från Vingåker beställde en kattsovsäck från webbföretaget i Skåne. Hon betalade varan direkt vid köpet från den digitala leksaksbutiken, men det krävdes en påminnelse innan beställningen skickades.
Kattsovsäcken hon hade beställt hade flera funktioner: gosedjur, sovsäck, kudde och lekmatta. Den kostade 739 kronor, men på julafton upptäckte kunden att den var trasig.
En tryckknapp, som krävs för att den ska kunna användas som sovsäck, hade lossnat. Redan på juldagen hörde kunden av sig och blev lovad en ny produkt om hon returnerade den trasiga varan. Sedan dess har företaget slutat svara på kvinnans kontaktförsök via telefon och mejl. Dessutom har hennes ip-adress blockerats från hemsidans kundchatt, skriver hon. På företagets hemsida uppges kattsovsäcken nu vara slutsåld.
Vingåkerskunden konstaterar att det är "Omöjligt att nå dom". Nu har hon gett upp kontaktförsöken och har istället vänt sig till Allmänna reklamationsnämnden för att få hjälp att lösa situationen.
I sin ARN-anmälan kräver hon nu en ny vara i första hand och i andra hand prissänkning på 350 kronor.
Som missnöjd konsument kan man vända sig till myndigheten Allmänna reklamationsnämnden (ARN), för att få sin tvist med företag prövad. Myndighetens beslut är rekommendationer om hur ärendet ska lösas och normal handläggningstid är cirka sex månader.