Svar till insändare ”Parkeringsautomater är ofta trasiga” publicerad 29/1.
Tyvärr stämmer det du skriver att vi har problem med våra parkeringsautomater. Vi förstår att det är frustrerande om en parkeringsautomat återkommande är trasig. Dessbättre ska de största felen snart kunna vara åtgärdade. Vi håller på att upphandla nya automater och redan i februari börjar vi byta ut dem.
Sedan hoppas jag att du och andra har upptäckt app-tjänsterna som finns för betalning. De fungerar oftast mycket bra. Upptäcker ni en automat som är trasig är vi mycket tacksamma att ni felanmäler den. Antingen via 0155-24 88 00 eller nykoping.se/felanmälan Tack för ditt tålamod!
Nya parkeringsautomater på väg
Tommy Carlsson, verksamhetschef för Gata, Park, Hamn svarar på insändare om trasiga parkeringsautomater.
Foto: Veronica Karlsson
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.