Lokala intressen fanns hos Eric Johansson och Patrik Larsson.
Men den bäste i fyrhjulsdrivet Johansson, SMK Nyköping, och i
tvåhjulsdrivet Larsson, Gnesta MK tvingades bägge bryta på
grund motorhaveri och bakaxelras.
Konkurrensen i varje klass var mycket svår, i klass med SM-
tävlingarna. Alla satsade för fullt och bilmaterialet tog
stryk.
Av ca 180 startande kom bara 125 i mål, 52 bröt på någon av
de åtta specialsträckorna och därav skedde 15 avåkningar.
- Rent åkmässigt kändes det bra. Efter SS4 var vi klassnia,
men tvingades bryta några km före målet på SS5, säger Patrik
Larsson, som var nöjd.
- Åt bakaxelraset kunde vi inget göra. Går ej att förutse en
sådan slitskada, men oturligt att det skedde nu, tilägger han.
För tre år sedan i SRC:s premiär kom han tillsammans med
Kristroffer Nordlund sensationellt bra som klasstrea i 2wd.
Efter mellanåret i fjol är årets satsning lika hård, men den
svåra konkurrensen är både inspirerande och lite skrämmande.
Eric Johansson vann i torsdagskväll en Sprinttävling, men nu
höll inte motorn vad den skall hålla utan han tvingades bryta.
-Vägarna i detta Sydsvenska rally i Småland är ganska krokiga, lite
stenigare. Det går snabbt och svänger hela tiden, beskriver Patrik.