Så sa en expert häromdagen med anledning av alla tester som erbjuds på Facebook – Vilken är din mentala ålder? Vilken filmstjärna är du? Hur skulle du se ut som det motsatta könet? Egentligen är det någon som är ute efter uppgifter om dig och alla dina vänner.
Företaget Cambridge Analytica fick ut uppgifter om 50 miljoner Facebook-användare, just genom att erbjuda ett personlighetstest. Uppgifterna användes till att hjälpa Donald Trump att vinna presidentvalet och att påverka britterna att rösta för Brexit.
Och så är det väl med hela Facebook, helt gratis och därför är det vi alla som är produkter medan vi tror att vi är konsumenter. Och för övrigt alla sociala medier, eller asociala medier som journalisten och författaren Göran Rosenberg kallar dem. Han är kritisk till de traditionella medier som han menar försöker likna "asociala medier" genom att lägga ut gratis, jaga likes, jaga klick, i värsta fall utan att granska källan tillräckligt.
En jakt som öppnar för dem som vill påverka oss att konsumera eller i värsta fall rösta på något vi annars inte skulle rösta på. Så du som inte gör som Elon Musk och alla andra som hakar på kampanjerna #deletefacebook och #boycottfacebook, var försiktig med informationen som dyker upp i de asociala medierna. Inte minst inför valet.