Det var på den näst sista specialsträckan i Snapphanerallyt olyckan skedde. En 35-årig förare från Gotland körde rakt ut i terrängen och träffade ett träd med bilen.
– Det var ett snabbt parti där det kom en skarp sväng på slutet. Han krockar med trädet, som träffar på sidan där han sitter, säger Chribbe.
Och det fanns inget chans att säkerhetsutrustningen i bilen skulle klara den smällen.
– Det gick för fullt innan så det är farter upp till 150 kilometer i timmen vi pratar om.
Teamledaren var på plats med i stort sett alla sina förare. Han har efter två dagar ännu inte kunnat smälta vad som hänt.
– Det är det enda man pratar om i Rallysverige just nu. Det är en kompis till alla, en supersnäll person och väldigt engagerad i rallysporten. Vi har folk i teamet som kommer från Gotland och som kände honom. Han har hållit i tävlingar på Gotland som vi varit med i alla år. Det är en stor förlust och in-åt-helvete tragiskt rent ut sagt.
Även om farterna är höga händer det sällan dödsolyckor inom rallysporten.
– Det var nog 17 år sedan sist. Det är några åskådare som dött då de stått fel, men inga förare. Bilarna är säkra. Men tar det fel så... så blir det dåligt. Men det är säkrare än att åka bil till jobbet.
Chribbe säger att klubben som arrangerade tävlingen, Hässleholms MK, skötte allt mycket proffsigt efteråt.
– De samlade ihop alla och berättade allt de visste och fixade krisgrupper. Det blev så konstig, tyst, stämning. Ingen pratade, man stod och kramades på serviceplatsen.
Även om han inte vill ta upp det så gick det bra för teamet innan olyckan och då tävlingen avbröts.
– Stryker de tävlingen är det inte bra för oss, men samtidigt är det väl skit samma på grund av vad som hänt. Patrik Flodin, som ledde i största klassen, hade bara behövt ta fem poäng i nästa tävling för att ta hem SM-guldet. Och Hallberg (Patrik) hade behövt vinna den här tävlingen för att ta ett silver och han ledde också. De stod redo att åka sträcka åtta när de blåste av tävlingen. Men vi har inte ens pratat om det och vi skiter väl egentligen i det... men de borde räkna de här poängen.
Kan man göra sporten säkrare?
– Det är så säkert som det går. Så många tusentals mil som körs varje år så händer det väldigt sällan något. Bilarna är otroligt säkra.
Kartläsaren i olycksbilen har fått lämna intensiven med hjärnskakning och skrubbsår.
Om tre veckor avgörs den sista SM-deltävlingen i Arvika och GK Door Team Sweden kommer att finnas på plats då. Chribbe kommer att köra då också.