Dålig kommunikation och information

Man kan förvänta sig att det bör ske en information till kunder när det är ett annat företag som tagit över och som inte har pensionärsrabatt, tycker signaturen "Kjellstankesmedja".

Man kan förvänta sig att det bör ske en information till kunder när det är ett annat företag som tagit över och som inte har pensionärsrabatt, tycker signaturen "Kjellstankesmedja".

Foto: Fredrik Sandberg/TT

Insändare2022-02-04 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Replikerna "Pensionärer har alltid rabatt hos SJ "av Mikael Grinbaum, presskommunikatör hos SJ och "Sörmlandstrafiken utvecklar informationen" av Johan Tolléne, kommunikatör hos Region Sörmland var inga svar på mitt mejl angående resa den 27 januari till Gnesta. Min resa gällde på morgonen. Jag är van resenär och brukar alltid beställa över nätet.

Man kan förvänta sig att det bör ske en information till kunder när det är ett annat företag som tagit över och som inte har pensionärsrabatt. Vid kontakt på telefon fick jag aldrig någon att tala med, det blev så att jag ställde frågor och någon svarade. Tröttnade till slut och tog bussen till Gnesta. Någon presskommunikatör på SJ har jag inte talat med. Dessutom är det idag ett annat företag, MTR, som på uppdrag av Mälartrafik som sköter sträckan. 

Kan tillägga att bussbolaget inte är bättre, vid hemresa från Gnesta gick inte näst sista bussen hem den 28 januari. Ingen information i pressbyrå eller på telefon. Sista bussen för dagen gick som den skulle, så jag kom hem.